Strona głównaBiznesJak uzyskać kwalifikowany podpis elektroniczny?

Jak uzyskać kwalifikowany podpis elektroniczny?

Warto wiedzieć o tym, że podpis elektroniczny, po spełnieniu określonych warunków, traktowany jest tak samo jak własnoręczny podpis danej osoby. Korzystanie z takiego podpisu elektronicznego we Wrocławiu jest wygodne i pozwala na szybkie zawieranie różnego rodzaju umów. Dodatkowo, kwalifikowany podpis elektroniczny to dla osoby, która się nim posługuje, jak i dla jej partnerów w biznesie, gwarancja bezpieczeństwa. Jak taki podpis można uzyskać i co warto na jego temat wiedzieć?

Kwalifikowany podpis elektroniczny i podpis elektroniczny Wrocław – jak je uzyskać?

Całkowicie bezpłatny jest podpis elektroniczny potwierdzony profilem zaufanym ePUAP. W celu jego uzyskania trzeba najpierw założyć swoje konto użytkownika ePUAP, a następnie złożyć wniosek o potwierdzenie profilu zaufanego. Potem konieczne jest potwierdzenie swojej tożsamości z jednym z wyznaczonych do tego celu punktów. Profil zaufany jest zakładany, gdy potwierdzenie zakończy się sukcesem. Założenie podpisu odbywa się już w środowisku ePUAP. Platforma przesyła mailowo lub smsowo kod autoryzacyjny, który trzeba wpisać w odpowiednie miejsce. Przedsiębiorcy taki podpis elektroniczny mogą wykorzystywać podczas komunikowania się z podmiotami, które realizują zadania publiczne. Jednak już inne podmioty mogą go nie akceptować. Podpis ten nie obowiązuje w przypadku zawierania umów cywilnoprawnych itd.
Powszechnie honorowany jest za to kwalifikowany podpis elektroniczny . Dotyczy to podmiotów krajowych i zagranicznych. Można go wykorzystać bez wcześniejszej akceptacji. Do składania takiego podpisu konieczny jest zakup odpowiedniego zestawu w kwalifikowanym centrum kwalifikacji. Kluczowe znaczenie ma w tym przypadku bezpieczne urządzenie do podpisywania dokumentów elektronicznych.

Dlaczego obywatelom zagranicznym rekomendowany jest kwalifikowany podpis elektroniczny?

Obywatel Polski nie ma problemu z założeniem Profilu Zaufanego. Jak już wspomniano wyżej, musi tylko wpisać swoje dane i udać się do odpowiedniego punktu w celu ich uwierzytelnienia. Czasem nie trzeba nawet wychodzić z domu, gdy posiada się konto elektroniczne w jednym z kilku banków wskazanych przez ministerstwo. Wówczas cały proces odbywa się online. Jednakże, aby założyć Profil Zaufany trzeba posiadać numer identyfikacyjny PESEL. Dysponuje nim każdy obywatel Polski. Jest on bowiem nadawany w dniu sporządzenia aktu urodzenia. Problem pojawia się wówczas, gdy dana osoba obywatelem RP nie jest i z tego względu numeru PESEL nie posiada. Można go wyrobić, co jednak zajmuje nieco czasu i wydłuża procedurę uzyskania dostępu do Profilu Zaufanego. Jednak jest również inne rozwiązanie, a mianowicie uwierzytelnienie tożsamości za pomocą aktualnego certyfikatu kwalifikowanego.
Posiadając kwalifikowany podpis elektroniczny, załatwić można wiele formalności. Pozwala on na podpisywanie sprawozdań i dokumentów. Przychodzi z pomocą w przypadku wielu spraw biznesowych i administracyjnych. Proces uzyskania przez osobę z zagranicy takiego podpisu wygląda podobnie jak u obywateli Polski. Jedyną różnicą jest dokument uwierzytelniający. Tutaj jest to paszport lub dowód osobisty państwa, z którego pochodzi wnioskodawca.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne