Jak powszechnie wiadomo, reklama w dzisiejszych czasach to podstawa działań marketingowych mających na celu rozpowszechnić informację o usługach, czy produktach oferowanych przez poszczególne firmy. Propozycji reklamowych nie brakuje, różne są też formy promocji. Od dawna już bardzo popularnym nośnikiem reklamy są różnego rodzaju billboardy umieszczane w widocznych miejscach, najlepiej przyjmujące dość duże rozmiary i przyciągające wzrok za pomocą odpowiednich barw, sloganów, zdjęć, czy grafiki. Nieco odmienną i dość nowatorską formę stanowią mobilne billboardy, umieszczane na przyczepach samochodowych lub przypięte do rowerów i wożone po wyznaczonych trasach celem rozprowadzania wybranych treści reklamowych.

Mobilna reklama – przede wszystkim bardzo skuteczna, niedroga i nieskomplikowana

Oczywistym jest fakt, że skuteczność danych działań marketingowych stawiana jest na pierwszym miejscu. Liczy się oczywiście wysoka jakość wykonanej reklamy, a przede wszystkim stopień dotarcia do odbiorcy. Poruszająca się po wybranych drogach reklama, ma możliwość napotkania bardzo dużej ilości przechodniów oraz kierowców. Widniejące na billboardzie mobilnym treści mają zapaść w pamięć jak największego grona potencjalnych klientów. Docierają w różne miejsca, a poruszając się po danej okolicy napotykają coraz to nowe osoby. Dodatkowo można wzbogacić taką formę reklamy o przyciągające uwagę efekty dźwiękowe. Istnieje tez możliwość zaparkowania przyczepy w przeznaczonym do tego miejscu, najlepiej takim, które będzie często uczęszczane publicznie.

Lokalny charakter reklamy mobilnej 

Ruchome billboardy mogą stanowić część większej kampanii reklamowej. Doskonale sprawdzają się działając lokalnie, na wybranym przez klienta obszarze. Firmy proponujące tego typu usługi obsługują daną lokalizację i ustalają jakiś obszar swojej aktywności. Przeszukując internet na przykład za pomocą słów: reklama mobilna Bydgoszcz, natkniemy się na szereg usług z tego zakresu. Podobnie będzie w przypadku innych województw. Ruchome billboardy doskonale spełniają swoją rolę jeżeli chodzi o promocje usług różnego rodzaju sklepów, marketów, centrów handlowych, a także restauracji i salonów. Są też coraz powszechniej stosowne w kampaniach wyborczych. Niejednokrotnie firmy oferujące usługi z tego zakresu, prowadzą kompleksową obsługę: wykonanie projektu reklamy, wydruk, umieszczenie reklamy na nośniku i następnie obwożenie jej po danym terenie.