Współcześnie, gdy cały handel opiera się silnej konkurencji, dopracowanie wizerunku firmy jest zadaniem nadrzędnym. Wszelkie sklepy, tak stacjonarne jak też wysyłkowe prowadzą bezustanną walkę o klienta. Jak można dodatkowo zachęcić kupujących do konkretnych wyborów, zgodnych z planami producentów lub pośredników? Przede wszystkim towar musi być na tyle atrakcyjny, żeby zwrócić uwagę klienta. Jak to zrobić? Niewątpliwie każdy chciałby znać odpowiedź na to pytanie, bo jest ona kluczem do sukcesu. 

Jedną z dróg jest postawienia na jakość, nie tylko głównego produktu ale też sposobu w jaki zostaje on zaprezentowany i podany klientowi. Dbałość o klienta wkracza na nowe obszary. Firma, która pakuje towar w dobrej jakości opakowania z własnym logo, zawsze będzie nieco przed swoją konkurencją. Używanie spersonalizowanych opakowań sprawia, że marka staje się rozpoznawalna na każdym etapie transportu i również staje się łatwa do zapamiętania dla klienta.

Firma produkująca spersonalizowane opakowania najczęściej stosuje nowatorskie rozwiązania, które charakteryzują się śmiałą i praktyczną formą. Takie opakowania zazwyczaj projektowane są w ten sposób, by oddziaływały na poczucie estetyki kupujących. Warto więc dołożyć starań by opakowanie stanowiło godne uzupełnienie głównego towaru. Opakowania które zapadają w pamięć i sprawiają, że klient jest skłonny wrócić do danej marki. Oprócz walorów estetycznych, posiadają też funkcje ochronną, ułatwiającą składowanie i transport.

Klienci zawsze doceniali pomysłowość. Zwraca ona uwagę na produkt i markę, sprawia, że z przyjemnością do tej marki się wraca. Poza estetyczne i mocne opakowanie wzbudza zaufanie do producenta i dodaje pewności co do wysokiej jakości towaru. Poza tym kupujący chętnie dzielą się opiniami na temat swoich zakupów. Często robią to w mediach społecznościowych, co stwarza dodatkową reklamę dla producenta.

Firma produkująca opakowania na butelki w wyjątkowy sposób zadbała o pozytywne odczucia swoich klientów. Zazwyczaj w tego typu pakowane są wszystkie rodzaje alkoholi z wyższej półki. Opakowania są drewniane i posiadają oryginalny design. Wyprodukowane z ekologicznych materiałów, łatwo wpisują się w aktualne trendy. Opakowania te mogą służyć za przykład dobrego projektowania. Przede wszystkim drewniane opakowania na butelki są uniwersalne bo pasują na większość butelek na na rynku. Zamocowana w nim butelka mocno się w nim trzyma. Konstrukcja opakowania jest prosta a jednocześnie funkcjonalna. Co najważniejsze, nawet składowanie tak opakowanych butelek nie zajmuje dużo miejsca. Możliwe jest oczywiście łatwe spersonalizowanie opakowania, przez umieszczenia na nim odpowiednich napisów czy grafiki. Każde zaprojektowane w ten sposób opakowanie ma swój patent. Inne podmioty, które by chciały produkować ten sam wzór, powinny wykupić licencję.

Jakie marki najczęściej korzystają z tego typu opakowań? Przede wszystkim producenci wytwornej odzieży i luksusowych alkoholi. Często po też formę sięgają też producenci zabawek i gadżetów. Coraz częściej są to producenci żywności o przedłużonej trwałości. Coraz więcej handlowców decyduje o takiej formie opakowań. Poprawia to estetykę sklepów i przyciąga uwagę klientów.

Firmy produkujące opakowania drewniane z możliwością personalizacji, produkują też zestawy opakowań prezentowych. Prezent to jest to, co zawsze wymagało dobrego opakowania. Tym bardziej dobrze wygląda opakowanie trwałe, gustowne i oryginalne. O wiele przyjemniej otrzymać zestaw eleganckich produktów w trwałym i gustownym opakowaniu drewnianym. Najczęściej są to luksusowe produkty żywnościowe, takie jak zestawy herbat czy butelek win. O wiele lepiej butelki z winem prezentują się w takim opakowaniu niż w zwykłym kontenerze.

Producent opakowań drewnianych umieszcza na opakowaniach nie tylko loga firm, które je zakupiły ale też treści okolicznościowe. Mogą to być ogólne nawiązania do świąt, urodzin czy innych szczególnych okazji.