Sklep meblarski jest działalnością, która zawsze będzie potrzebna. Gwałtowny rozwój zagranicznych sieci, oferujących tanie i masowo produkowane meble, nie pokrywa w pełni tego niezwykle rozległego rynku. Wciąż panuje ogromne zapotrzebowanie na meble wyższej jakości, bądź dostosowane do specjalnych zaleceń klienta. 

Sklep meblarski wymaga posiadania stosunkowo dużej przestrzeni, najczęściej hali. W przypadku braku odpowiedniej infrastruktury często dokonywanym wyborem jest przebudowanie obiektów już istniejących pod potrzeby przyszłego salonu meblowego. Hale magazynowe, warsztaty – budynki kiedyś mieszczące tego typu przedsiębiorstwa, teraz są przeobrażane w nowoczesne centra meblowe. Ważne jest umiejętne dostosowanie ekspozycji. Szereg stojących obok siebie sof i komód to już przeszłość. Dziś wygrywa salon meblowy potrafiący przekazać pełen kontekst, w jakim widzieć można dany mebel. Pewnym sposobem na sukces jest więc tworzenie ekspozycji będącej de facto kompletnym pomieszczeniem, aby uświadomić klientowi, jak doskonale sprawuje się w swoim ,,naturalnym środowisku” jego przyszły stół kuchenny. A może przy okazji spojrzy w bok, by ujrzeć doskonale komponujące się z nim krzesła? Taki łączony zakup zaoszczędzi czas kupującemu, jak i umożliwi stały rozwój salonowi meblowemu, dzięki zwiększonej liczbie zamówień.

W pewnych rejonach naszego kraju tworzą się wręcz zagłębia meblarskie. W ramach podróży między dwoma nieodległymi miastami można ujrzeć dziesiątki salonów meblarskich. Pokazuje to tylko, jak ważne jest dobranie odpowiedniej niszy – reszta przyjdzie z czasem!