Gadżety reklamowe są bardzo dobrym narzędziem budowania świadomości marki. Dzięki drobnym upominkom reklamowym można szybko i skutecznie zbudować bazę klientów.
Ale to budowanie świadomości to nie jedyne zadanie gadżetów reklamowych. Dzięki nim można także rozwijać lojalność klientów i sprawiać, że będą oni wydawać jeszcze więcej pieniędzy na oferowane produkty lub usługi.
Gadżety reklamowe dla stałych klientów
Czy warto wręczać gadżety reklamowe stałym klientom? Tak, warto. Dla każdej firmy lojalni klienci są największą wartością. Po pierwsze dzięki nim rosną przychody, a po drugie spadają koszty marketingowe związane z pozyskiwaniem nowych. Otrzymanie upominku powoduje, że dotychczasowi klienci czują się ważni i docenieni. Rośnie też ich wdzięczność i poczucie zobowiązania.
Klienci, którzy otrzymują gadżety reklamowe czują pozytywny związek z marką, która ich obdarowała. Czują także, że muszą w ramach podziękowania nadal korzystać z produktów marki. Dzięki temu pozostają lojalni i kontynuują zakupy.
Gadżety reklamowe jako forma rekompensaty
Gadżety reklamowe mogą być także wykorzystywane w sytuacjach awaryjnych. Niezależnie od branży, oferowanych produktów czy modelu obsługi klienta, każda firma może znaleźć się w sytuacji, w której musi zmierzyć się z niezadowoleniem klientów. Negatywne doświadczenia mogą skutkować przerwaniem relacji na linii klient – firma.
Wykorzystywanie gadżetów reklamowych jako formy zadośćuczynienia za zaistniałe problemy pozwala skutecznie zminimalizować negatywne doświadczenia klientów. W przypadku dobrze dobranych upominków możliwe jest, że klient całkowicie zapomni o nieprzyjemnej sytuacji i skoncentruje się wyłącznie na pozytywnych uczuciach związanych z otrzymanym prezentem. W efekcie jego lojalność może pozostać na tym samym poziomie, a w skrajnych przypadkach może ulec wzmocnieniu. I to pomimo wcześniejszych negatywnych doświadczeń
Programy lojalnościowe a gadżety reklamowe
Skoro zastanawiamy się nad budowaniem trwałych relacji z klientami to nie sposób wspomnieć o programach lojalnościowych, które cieszą się w Polsce sporą popularnością. Gazety z logo firmy mogą być doskonałym prezentami dostępnymi w ramach programu. I to niezależnie od ich wartości. Doskonałym rozwiązaniem może bowiem być zarówno upominek tani jak i drogi markowy gadżet reklamowy.
Logo firmy można umieścić na praktycznie każdej nagrodzie oferowanej w ramach programu. Wtedy nie tylko wzmocni się relacja z klientem. Ale dodatkowo taki reklamowy gadżet wzmocni ekspozycję osób postronnych na znak firmowy oraz ewentualnie komunikat marketingowy.
Podsumowanie
Gadżety reklamowe doskonale sprawdzają się w marketingu ukierunkowanym na pozyskiwanie nowych klientów. Ale z równie dobrym skutkiem mogą być wykorzystywane do budowania lojalności.
Stosunek wydatków na gadżety reklamowe do potencjalnych efektów przychodowych jest bardzo dobry. To sprawia, że upominki promocyjne są jednym z najlepszych form marketingu jakie można kierować do klientów dotychczasowych i warto ją włączyć do strategii reklamowej firmy.