Zarządzanie salonem kosmetycznym lub inną firmą oferującą usługi jest skomplikowanym zajęciem. Wiele czynników wpływa na funkcjonowanie przedsiębiorstwa, a także o wielu sprawach trzeba pamiętać na bieżąco. Pilnowanie terminów i zarządzanie finansami, ustalanie grafików pracowników oraz szereg innych działań wymaga odpowiedniego zorganizowania… W związku z czym warto wiedzieć, że pracę można sobie ułatwić z pomocą odpowiedniego oprogramowania dedykowanego specjalnie dla salonów z branży health and beauty. System do rezerwacji wizyt

Elektroniczny kalendarz dla salonów może mieć więcej możliwości niż mogłoby się wydawać. Poza tym, że daje swobodę klientom, którzy mają pogląd na dostępne wolne terminy u konkretnych pracowników to jeszcze pozwala na łatwe wprowadzanie zmian. Zaletą internetowego kalendarza rezerwacji jest, że jest szybszy i wygodniejszy w stosunku do zapisów telefonicznych (chociażby dlatego bo nie zawsze od razu się dodzwonimy lub mamy możliwość odebrać).

Systemy rezerwacji online mają jednak więcej możliwości niż jedynie bookowanie i anulowanie terminów wizyt. Dzięki takiemu systemowi z łatwością pozostaniemy w kontakcie z klientami, mając ich dane kontaktowe w systemie. Możemy ustawić automatyczne powiadomienia o dacie i czasie wizyty. Z pomocą systemu szybko poinformujemy także o zmianach w grafiku lub nagłych sytuacjach, a także prześlemy informacje o aktualnych promocjach.

Jakie są plusy kalendarza internetowego?

Terminarz dla salonu ma wiele plusów i z reguły jest opłacalną inwestycją. Znacznie ułatwia zarządzanie i organizację funkcjonowania salonu, a także usprawnia pracę zespołu. Wszystkie ważne informacje są zebrane w jednym miejscu, a przejrzystość informacji daje możliwość łatwego wpasowania terminów we własny grafik zarówno klientom jak i pracownikom.

Klienci mogą samodzielnie dokonywać rezerwacji terminów za pomocą Internetu, a także mają możliwość zmiany lub anulowania bez podawania powodu – szczególnie, jeżeli nie mają czasu na dzwonienie czy chodzenie do salonu. W dodatku przy dokonywaniu rezerwacji klienci mają informację na temat przewidywanej długości wizyty oraz kosztów.