Choć branża poligraficzna ma do zaoferowania swoim odbiorcom szeroką gamę usług – od produktów okazjonalnych, przez powielanie po wydruki branżowe – to jednak wciąż dziedziną, która zawładnęła poligrafią w największy sposób jest reklama. Drukuje się wizytówki, broszury, foldery marketingowe, oferty, papiery firmowe i oczywiście… ulotki.

Przez jednych znienawidzone, kojarzone z koniecznością opróżniania skrzynki na listy – dla innych – najlepsze źródło informacji, które łatwo zapada w pamięć i wraca w myślach wtedy, kiedy potrzeba. Choć firmy prześcigają się z różnorodnością oferowanych papierów, rozwiązań i możliwości formatowych oferowanych ulotek, dla klienta wciąż dużą rolę w chwili składania zamówienia odgrywa cena i czas realizacji. Obecnie coraz więcej firm decyduje się za przygotowanie ulotki online. Jest to rozwiązanie, które pozwala na oszczędność w obydwu wcześniej wspomnianych aspektach, a dla firm poligraficznych stanowi ułatwienie i usprawnienie procesu przygotowania zamówienia. Firmy poligraficzne online oferują swoim klientom gotowe szablony – formatowe, prezentujące w swoim sklepie internetowym proponowane rozwiązania – tak, aby klient już na etapie składania zamówienia mógł zobaczyć jego efekt. W oparciu o pokazane w ofercie sklepów szablony, ulotkę online dopasowuje się pod potrzeby klienta nanosząc wszystkie informacje, które ma zawierać ulotka. Firmy poligraficzne dzięki gotowym propozycjom, z których bez trudu klient może wybrać coś dla siebie, mają możliwość natychmiastowego wyceniania usługi. Koszt ten dla danego projektu uzależniony jest wyłącznie od tego jaki klient wybierze:

– format (proponowane przez firmę www.stempleks.pl to: A4, A5, A6, DL)

– papier (przeważnie kredowy o gramaturze ok. 150g)

– ilość (wyceniana w pakietach co 50 sztuk przy zamówieniu minimalnym wynoszącym 50 oraz maksymalnym – 500 sztuk ulotek)

– rozwiązania projektowego (ulotka bazująca na gotowym projekcie, bądź układana samodzielnie przez klienta w dostępnym online intuicyjnym kreatorze).